close
I Wish You Enough

我願你擁有足夠的

Parents always hope to give the best to their children.
Instead always letting them have the best thing,
It is better helping them understand their abundance in all kind of circumstances.
Here is a blessing from a mother to her child:
I wish you enough sun to keep your attitude bright,
and enough rain to appreciate the sun more.
I wish you enough happiness to keep your spirit alive,
and enough pain so that the smallest joys in life appear much bigger.
I wish you enough smile so you can move onward bravely,
and enough tears so you are more willing to understand others’ difficulties.
I wish you enough gain to satisfy your desires,
and enough loss to cherish all that you possess.
I wish you to have an open mind, so you are able to see the beauty of life whenever it is.

Let the morning bring me word of your unfailing love, for I have put my trust in you. Show me the way I should go, for to you I entrust my life. -Holy Bible, Psalm 143:8

身為父母,總是希望能給子女最好的。
與其期待孩子總是擁有最好的事物,
不如讓孩子在各種景況中,都能看到自己是富足的。


以下是一位母親給孩子的祝福:
我願你擁有足夠的陽光讓你樂觀;
也願你擁有足夠的雨水,讓你更加感激陽光。


我願你擁有足夠的幸福,使你的心靈保持活力;
也願你擁有足夠的痛楚,讓生活中最小的喜悅都變得明顯。


我願你擁有足夠的笑容,讓你能勇敢前進;
也願你擁有足夠的淚水,以致更願意理解別人的難處。


我願你擁有足夠的獲得,以滿足​​所需;
也願你擁有足夠的損失,好珍惜所擁有的一切。


我願你擁有一顆寬廣的心,以致不論什麼時刻,都能看見生命的美好。

求祢使我天天記得祢的慈愛,因為我信靠祢。

求祢指示我該走的路,因為我仰望祢。─《聖經》詩篇143篇8節
arrow
arrow
    全站熱搜

    宅貓朕君 發表在 痞客邦 留言(3) 人氣()